קסם ושמו קפדוקיה

קפיצה קטנה לטורקיה והגעתי לסיפור אגדה.

מי היה מאמין שמקום כל כך קסום נמצא ממש במרחק נגיעה מאיתנו? מודה שעד לאחרונה בכלל לא ידעתי שקפדוקיה קיימת... בשיטוט אקראי באינסטגרם נתקלתי בתמונה שנראתה ממש כמו ציור של שמיים מלאים בכדורים פורחים. נכנסתי לראות איפה זה מתרחש וכך גיליתי את המקום. ההגעה פשוטה יחסית: טיסה לאיסטנבול ומשם טיסה נוספת של 50 דקות ליעד (יש שני שדות תעופה לקפדוקיה, שימו לב שאתם עולים על טיסה שנוחתת בנבשיר, כי אם לא, תצפה לכם נסיעה של כמה שעות טובות).

חצי שעה של נסיעה מהשדה עם בהייה דרך החלון וקריאות התפעלות והגענו למלון שלנו. בגדול המקום יפה בצורה קיצונית, עד שלפעמים זה מרגיש כאילו אתה נמצא בתוך סט של צילומי סדרת ילדים: נוף מלא בחרוטים שנראים כמו פסלים וזכו לכינוי "ארובות הפיות", מערות שחצובות בתוך סלעי ענק ובהן מתגוררים אנשים, עמקים עם אבנים בצבע ורוד ואדום ואם זה לא מספיק אז כל יום בשעת הזריחה השמיים מתמלאים בכדורים פורחים.

לצערי היו לנו רק יוניים בקפדוקיה, אז לא הצלחנו להנות מכל המקומות היפים שיש לה להציע אבל אכתוב לכם על מה שכן.

קודם כל, האטרקציה המרכזית שכולם שאלו אותי עליה: הכדורים הפורחים. בכל בוקר, בשעת הזריחה הם עולים לשמיים במשך כשעה. בסופי השבוע, עולים יותר כדורים (בסביבות 150) מכיוון שיש יותר תיירים. הכדורים פורחים רק בימים שהתנאים מאפשרים זאת- כלומר אם יש יותר מדי רוח הם לא יכולים לעלות... לכן בקיץ הם כמעט כל יום באוויר ובשאר עונות השנה זה תלוי במזג האוויר. נדיר שזה מתבטל ברגע האחרון, בדר"כ במלון ידעו להגיד לכם יום יומיים לפני אם הם פורחים ואף מספר מדויק של כדורים שיעלו. מכיוון שלנו היו רק יומיים (ולעומרי גם יש פחד גבהים קל), העדפנו להתרשם מהאטרקציה הזאת מלמטה ולא לעלות על אחד. מי שכן מעוניין לעלות, מומלץ להירשם יום לפני (בסביבות 150 יורו לאדם). הצפייה בכל הצבעוניות הזאת, עם הנוף המיוחד- ללא ספק אחד המראות היפים שראיתי בחיי.

לקפדוקיה טסים כשרוצים חופשה רגועה. אם אתם מחפשים מסיבות וכו' זה לא המקום בשבילכם. לא שאין שם מה לעשות, אבל הכל על מי מנוחות. איפה מומלץ לבקר? אנחנו שכרנו רכב (הכי משתלם) ופשוט נסענו לטייל. הגענו ל-red valley המקסים, קפצנו ל-open air museum שצמוד לעץ המשאלות: עץ שתיירים מכל העולם מגיעים אליו ותולים עליו שרשראות עם עיניים (שאפשר לקנות בצמוד אליו) וה-fairy chimneys  הידועות. בדרך ראינו חוות סוסים, סיור עם גמלים וטיולי טרקטרונים שהיו פופולרים בקרב המשפחות שנפשו שם.

מבחינת אוכל, ידוע שהאוכל הטורקי משובח וגם בקפדוקיה הוא לא מאכזב. עומרי אכל שווארמה לדעתי שלוש פעמים ביום אבל גם לצמחוניים כמוני היה מבחר כמו עלי גפן ממולאים, בצקים עם גבינות, אורז בשלל ווריאציות והלהיט המקומי: קדרות אישיות ולוהטות מכוסות בלחם. את כל הטוב הזה אכלנו (ובזול) בעיר גורמה (הכל מאוד קרוב, מרחק של מספר דקות נסיעה זה מזה). הרחוב הראשי של העיר מורכב ממסעדות ובתי קפה, המון חנויות מזכרות עם כל גרסה אפשרית מוקטנת של כדור פורח שתראו בחיים והמומחיות: שטיחים. מי שאוהב לקנות שטיחים יהיה מבסוט במיוחד מהחנות Galarie Ikman. אל תבנו על שופינג, עדיף להביא את כל מה שתרצו ללבוש לחופשה מהבית.

sultan cave suites

בקפדוקיה אין ים, אבל למלונות יש בריכות שוות. מבדיקה שעשיתי לפני שהזמנו את הטיסה, המלון שלנו נראה לי הכי שווה Museum hotel. תצפית מעולה לזריחה, בריכה מושלמת ומחוממת כל השנה, ספא, חדרי מערות מגניבים (יש רק 30 חדרים למלון כך שאף פעם לא מרגיש עמוס מדי), ארוחת בוקר טעימה, צוות נחמד וגינה עם משפחה של צבים הכי חמודים שיש שאוהבים מדי פעם להגיע לאזור הבריכה להשתזף. עוד מלון שאמור להיות מעולה הוא Sultan cave suites שמוכר בזכות הגג היפה מלא השטיחים שלו שהפך לחביב הבלוגריות.

אם יש לכם 3-4 ימים פנויים ממליצה לכם לקפוץ ולהירגע באחד המקומות היפים והמיוחדים שראיתי.