סיפור בצ'כיה

מסלול הטיול שלי בצ'כיה: פראג, ברנו ופסטיבל אהבה באוסטרווה.

ירח הדבש של עומריקו ושלי לפני כמעט עשר שנים, היה בפראג היפה, אז כשרן עוזר, שמטפל ביחסי הציבור של משרד התיירות הצ'כי סיפר לי שנבחרתי לייצג את ישראל ולטוס לטיול ברחבי צ'כיה יחד עם נציגים מכל אירופה כדי לחוות ולשתף במקומות המעניינים והפינות הקסומות שלא כולם מכירים- התרגשתי מאוד 🙂 גם בלוגרית הטיולים השיקית מעיין רייכמן נבחרה ויחד עם רן טסנו שלושתנו ל 4 ימים בצ'כיה לפגוש נציגים מכל רחבי אירופה.

הביקור שלנו התחיל בעיר הבירה: פראג. מדובר באחת הערים הכי ציוריות בעולם. בניינים עתיקים צבועים בירוק, צהוב, וורוד ומסודרים בצפיפות נעימה לעין, רחובות נקיים ומטופחים מלאים במסעדות ובתי קפה ומזג אוויר נעים גם בחודש יולי.

יש מספר מקומות שבתור תייר שמגיע לראשונה לפראג, חובה לסמן עליהם וי:

כיכר ואצלב

הלב של העיר החדשה בפראג ומקום מפגש פופולרי לתיירים ולתושבי העיר. אפשר למצוא בסביבה שלה מסעדות, חנויות, מלונות ומדי פעם אטרקציות לילדים קטנים (וגדולים כמונו) בדמות בלונים או דובי ענק. אנחנו התלהבנו משוק האוכל והפירות הטריים והמגרים שקנינו פה (פטלף אוכמניות ודומדמניות) ויש גם מזכרות ושלל שטויות שאני אוהבת לקנות.

אפשר לשכור מכונית וינטג' ולעשות סיבוב בפראג

שוק אוכל עם פירות טעימים

כיכר העיר העתיקה

כיכר יפהפייה שבמהלך ההיסטוריה שימשה כאזור של שוק איכרים והיום משמשת כמוקד תיירות מרכזי ולכן מלאה במלכודות תיירים. אפילו שידענו שאננו יושבים במלכודת, היה ממש נחמד לשבת בבית קפה במחיר מופרז (פראג וכל צ'כיה זולה באופן כללי) ולצפות במאות התיירים מחכים בציפייה שתתחלף השעה ומופע השעון האסטרונומי יתחיל. אם תשאלו אותי בעיניי השעון קצת אוברייטד... אבל בכל זאת מדובר באחד מהסמלים של העיר. הכיכר מוקפת בבניינים מרשמים בסגנון בארוק ופוטוגנית מאוד אם כי עמוסה בטירוף. ממליצה לכם להגיע בשעת בוקר מוקדמת כדי ליהנות מהיופי שלה.

השעון המפורסם

הרובע היהודי

הרובע היהודי ממוקם בין העיר העתיקה לנהר הוולטבה וזה היה האזור היחיד שבו יכלו היהודים להתגורר בעיר. אפשר למצוא כאן ארבעה בתי כנסת, בניין העירייה היהודי ואת בית הקברות היהודי המפורסם- בית הקברות העתיק ביותר בעולם. כיום מדובר באחד הרובעים המעניינים של פראג עם מורשת יהודית, חנויות ומסעדות כשרות (יש גולאש שווה).

גשר קארל

בדרכנו לגשר קארל ראינו דוכן של Good food מלא בקיורטוש מגניבים במיוחד (בפראג קוראים למאפה טרדלניק) ממולאים בגלידה ומצופים בתוספות צבעוניות וטעימות כמו פיסטוק או פטל. אנחנו רגילים בארץ לקיורטושים גדולים ואילו כאן הם נמכרים במהדורה מוקטנת יותר 🙂 למקרה שחשבתם שתחסכו ככה קלוריות- טעות בידיכם כי הצ'כים ממלאים אותם בגלידה בטעמים לבחירתכם. אחרי שבחרנו שלושה טעמים שחוסלו בדקה התקדמנו לגשר קארל לטיול רגלי בין הדוכנים עם פריטי האומנות, מופעים וכמובן הנוף היפה של העיר שנשקף ממנו. אנחנו ביקרנו בשעת הצהריים והבנתי שבערב הגשר רומנטי במיוחד ומלא באורות אז שווה להגיע.

כל אחד והקיורטוש שלו

המצודה

המצודה הגדולה העתיקה ביותר בעולם! ניצבת גבוה בקו הרקיע של פראג ואפשר לראות אותה כמעט מכל נקודה בעיר. בכל שעה עגולה אפשר לצפות בטקס חילופי המשמרות במקום (הנשיא גר שם) ולהצטלם כשברקע שלכם מופיעה טירה מרהיבה וגותית זה תמיד נחמד.

יש עוד לא מעט מבנים חשובים, מוזיאונים ואומנות כל אחד על פי טעמו 🙂 אנחנו היינו בפראג רק יום וקצת אז לא הספקנו לראות הכל... סיבה טובה לחזור שוב בקרוב.

מה עוד עשינו?

סיור ב art district שכוללת בית ספר לאומנות, גלריית האומנות המודרנית dox, הגלריה הלאומית narodni ופארק לטנה שמלא בערוגות פרחים ופרפרים ובמרכזו ביר גארדן ותצפית לנוף העיר. פארק חמוד נוסף שביקרנו בו הוא Havlickovy sady (לא שווה לבוא אליו במיוחד אבל אם אתם באזור שלו תנו קפיצה).

DOX

פארק לטנה

מסתבר שלבשתי את המדים הלא רשמיים של פראג

פארק Havlickovy sady

בערב הלכנו לאכול במתחם Manifesto  החדש שחגג בדיוק שנה מאז הקמתו וכולל קונטיינרים עם דוכני אוכל של כל העמים (כמובן שיש גם נציגות לישראל). יש מספר מסעדות בפראג שיש להן כאן סניף עם מנות שונות מאשר במסעדה עצמה והעיצוב הטרנדי של המקום גרם למעצבות של הקומפלקס לקבל מועמדות לפרס עיצוב השנה. לפי מה שהבנו לא מקבלים שם מזומן אז הצטיידו באשראי. המתחם הזה היה גולת הכותרת שלנו בפראג וכולם נהנו ונשארו מעבר למה שתוכנן.

את הלילה העברנו במלון Mama shelter הסופר סופר מושקע. רואים שבכל פינה במלון הוקדשה מחשבה רבה, תכנון ותקציב. האווירה צעירה ומודרנית, עם קירות שכאילו נועדו לצילומי אינסטגרם, משחקים כמו סנוקר, מסכות של לוני טונס, קיר פתקים ועוד ועוד. יש גם מסעדה במלון אליה אנשים מגיעים במיוחד.

בצהריים עזבנו את פראג ונסענו ברכבת לעיר ברנו (ההתניידות בתחבורה ציבורית בצ'כיה נוחה וקלה). ברנו היא העיר השנייה בגודלו בצ'כיה, אחרי פראג. הופתענו לטובה מברנו ומהקסם המתקתק שבה. גם בברנו יש שוק אוכל מקסים עם סחורה מקומית, גלידריות מפוזרות ברחבות ובערב עשינו סבב ברים (יש מצב שזאת פעם ראשונה בחיים שעשיתי סבב ברים). כל בר היה בקונספט קצת אחר- הראשון שנקרא seven sins התמקד בג'ין, השני- The bar that doesn't exist, נבחר על ידי ניו יורק מגזין לאחד מעשרים הברים שצריך לבקר בהם לפני מותך, שם היה את כל סוגי האלכוהול וגם אוכל והשלישי Gintonik היה בר מאוד מסתורי עם חדר המתנה שלא בדיוק הבנו למה אנחנו ממתינים והחדר היה מלא במסיכות וכיסויי עיניים. כשעלינו גילינו חדר שנראה מעולם האגדות, מלא הציורי קיר ומוטיבים מהמזרח והמלצר ניגש אלינו עם וואזה מלאה בפרחים מפסטיק כשלכל אחד מוצמד שם של משקה. כל אחד שולף פרח מבלי לראות ומגלה איזה משקה הוא קיבל. הבר היה מגניב אבל אנחנו הישראלים היינו כבר גמורים מעייפות ופרשנו לישון כשהאירופאים המשיכו לחגוג.

שוק אוכל

The bar that doesn't exist

Gintonik Bar

העיר השלישית שלנו בביקור הייתה אוסטרווה שהיא גם העיר השלישית בגודלה בצ'כיה עם 300,000 תושבים. אנחנו הגענו לעיר לרגל פסטיבל המוזיקה Beats for love אז העיר הייתה מלאה בתיירים (בעיקר המון בני נוער). הפסטיבל התקיים במתחם ענק שהוא בעצם מפעל מתכת ופחם ישן ונטוש, מלא דוכני אוכל (כולל זה של ההמבורגר שנבחר למספר אחד במדינה), בנות שקולעות צמות וציורים לפנים ו5 במות ענקיות שפועלות במקביל עם סוגי מוזיקה שונים ומופעי לייזר מטורפים. עלינו לאחד מגגות המפעל לתצפת על הפסטיבל מלמעלה כשהרצפה שקופה לגמרי וגורמת לך להרגיש שאתה הולך על אוויר. השקיעה הייתה מרהיבה ואחרי שהשמש שקעה ירדנו לרקוד ועלינו על מתקני הלונה פארק שהוצבו בסמוך לאחת הרחובות (אין על מכוניות מתנגשות).

פעם ראשונה במסוק בטיסה מעל הפסטיבל

על הגג בפסטיבל

Burger jako prase מותג ההמבורגרים מספר 1 בצ'כיה

עם המדריך שלנו, לוקאס, וסבסטיאן החבר החדש שלנו ממינכן

בבוקר למחרת ביקרנו בבניין העירייה שבו יש תצפית מהגג, כיכר מסריק עם מוזיאון אוסטרווה ורחוב שנקרא stodolni שפעיל בעיקר בלילות עם ברים ודאנס ברים ובאחד הרחובות הסמוכים טעמתי לראשונה גלידה בטעם בטטה סגולה שהייתה אחת הטעימות שאכלתי! בלילה האחרון שלנו חזרנו לפסטיבל, שזה היה גם יומו האחרון ולוקאס, המדריך שהיה אחראי על כל הקבוצה שלנו, הפתיע אותנו בטיסה במסוק. בתור מי שיש לה חרדת טיסה קלה... מודה שקצת חששתי אבל בסופו של דבר זאת הייתה חוויה מדהימה שלא אשכח וסיום מעולה לטיול שלנו.