ירח דבש ברומא ונאפולי

קרן יעקובי כותבת על הטיול הרומנטי בחייה באיטליה.

אז כמה רגעים אחרי החופה שלנו ישבנו בחדר מתאוששים מכל האושר שהקיף אותנו בתקופה האחרונה, והחלטנו להתחיל לחפש יעד לירח דבש, חייבת לציין שזה פרויקט מאוד לא פשוט בהתחשב בכך שאין לנו יותר מידי חופש לטווח ארוך, אני פוחדת מטיסות והוא היה כבר בחצי עולם. אז חיפשנו יעד שיהיה קרוב וטוב, שיכיל ים, שמש, נופים עוצרי נשימה וכמובן – אוכל טוב.

ואז זה הכה בי - דרום איטליה.
מזג אויר חם – צ'ק. טיסה קצרה – צ'ק. שמש נופים תיירות ואופנה – צ'ק. רצועות חוף – צ'ק. אוכל טוב – אמאלה.

התחלנו את הטיול ברומא כמובן, הרבה אנשים המליצו לבלות שם יומיים שלושה בלבד, אנחנו פשוט התאהבנו במקום ונשארנו שבוע ימים. ישנו בדירת Air bnb בשכונת Via Donatello, חשוב לציין שהשכונה רחוקה יחסית מהמרכז אבל מתחת לדירה שלנו היו עשרות מסעדות, מקומות בילוי, תחבורה ציבורית נוחה וכמובן שקט ויופי שאפשר למצוא רק באירופה. בשאר הימים ברומא ראינו את הקולוסאום, המדרגות הספרדיות, פיאצה נבונה ועוד שלל מבנים מרהיבים שנמצאים בכל איזור בעיר המדהימה הזאת.

אחרי רומא לקחנו רכבת הישר לנאפולי, חשוב לציין שהרכבות באיטליה דיי יקרות אז מומלץ להזמין כרטיסים מראש עוד מהארץ.

הגענו לנאפולי – העיר הכי רועשת צפופה ומבולגנת שהכרנו, אבל אי אפשר שלא להתאהב באותנטיות, בחום והאהבה של המקומיים והנראות היפיפייה בכל סמטה ורחוב. עוד דגש מאוד חשוב! היזהרו שם בכבישים , למקומיים יש נטייה להסתכל על הכל חוץ מהכביש בזמן נהיגה. היו זהירים!

בנאפולי הכרנו את הפיצות האישיות והדקיקות, כן כן אוכלים אותן עם סכין ומזלג והרכיבים כל כך טריים עד שהיינו בטוחים שכל החיים חיינו בשקר של פיצות בארץ. ממליצה להגיע בנאפולי למסעדת pizza 3.0 ciro cascella . מיקום יפיפייה בלב נאפולי עם פיצות שטעמן נשאר לנו עד היום בפה.

אחרי שנשארנו שלושה ימים בנאפולי, השכרנו רכב והמשכנו לדרום איטליה– חבל קמפניה.

איטליה המדהימה מחולקת ל20 מחוזות – חבל קמפניה נמצא בדרום והוא משתרע מנאפולי ועד לאמאלפי. יש לציין שהדרכים כל כך יפות שמאוד קשה להתרכז בכביש . אז תודה למוביליי שהצילו אותנו מספר פעמים. הדרך כולה מוקפת בכפרים ציוריים, הרים ירוקים וכמובן הים שאליו רצינו להגיע כל כך.

בדרך מנאפולי דגמנו את קו החוף המיוחד של אמאלפי, עצרנו בעיר פוזיטנו המושלמת המלאה בסמטאות חבויות וצרות, בתים על צלעות ההר ונוף עוצר נשימה. ולאחר מכן הגענו לסורנטו עיירה ציורית מלאה בסמטאות עתיקות ומסתוריות, מאות מסעדות טובות, אוירה נעימה ואנשים שלא הפסיקו לחייך אלינו. הדגש האמיתי בדרום טיליה הוא קו החוף המדהים שרק איטליה יכולה להציע!

המון המליצו לנו לעשות טיול כוכב, כלומר לישון בסורנטו וכל יום ליסוע עם הרכב לאיזור אחר באיזור אמאלפי ולחזור לסורנטו אך אנחנו החלטנו לישון בכל יומיים-שלושה במיקום אחר, כמובן שבדרכים יש אלפי מקומות, מלונות ונקודות שהלוואי והיה לנו זמן לעצור בהן.

בדרך מסורנטו לאמלפי עצרנו בחוות באפלו Fattoria Barlotti בה עושים סיור שעולה כ-5 יורו הכולל טעימות של מוצרלה באפלו טריה ומדהימה. בסיום הביקור התענגנו על גלידה מיוגורט חלב באפלו – המלצה שלי לכו על הלימון!

אחרי כל הימים המטורפים שעברנו החלטנו לנצל את סוף השבוע האחרון שלנו במלון Miramalfi  הנמצא באמאלפי היפיפייה. המלון שוכן על צוק שנושק לים, התחושה האישית שלנו הייתה שהמלון באויר ! לא רואים כלום מלבד ים! המחירים מעט יקרים אבל שווים כל שקל.

אחרי שבועיים טעימים, יפים ובעיקר עוצרי נשימה נפרדנו מאיטליה בידיעה שעוד לא ראינו כלום ממנה, אי אפשר להתרגל לנופים ולאווירה האיטלקית, הטיול היה גדוש במיקומים מדהימים ומיוחדים ואין ספק שזהו רק קצה המזלג בכל מה שנוגע למדינה המיוחדת הזאת.

עוד טיפ אחרון, תכינו את הרגליים לכושר, יש לא מעט מדרגות לעלות ולרדת במדינה הזאת!

קצת עליי

'אני לא יודעת על מה אני חושבת עד שאני קוראת את מה שכתבתי' קרן יעקבי, 25 מירושלים, צינית חוצפנית ואמיתית. מאמינה בחדי קרן ואהבה שאינה תלויה בדבר, כותבת בכל רגע נתון בעיקר על לייף סטייל, טיולים ואנשים.