צפון תאילנד – לא רק לתרמילאים

טל שרייבר על האזור בתאילנד שישראלים מפספסים וחבל.

דבר ראשון שעולה כשחושבים על תאילנד זה חופים מדהימים. ושלא תטעו, החופים באמת מדהימים! אבל את זה נשאיר לפעם אחרת 😊
הרבה אנשים טסים לתאילנד ומדלגים על הצפון שלה, נוחתים בבנגקוק ומשם ישר ממשיכים לאיים, והם לא יודעים מה הם מפספסים! צפון תאילנד מדהימה, מלאה באטרקציות, נופים עוצרי נשימה וידידותית גם לילדים. מהבירה בנגקוק טסנו לבירת הצפון, העיר צ׳אנג מאי שמונה סביב ה- 130,000 תושבים. טיסה של 55 דקות והגענו לגן עדן ירוק 🙂 אנחנו היינו סך הכל שלושה לילות בצ׳אנג מאי ושלושה לילות בעיירה מדהימה בשם פאי ולחלוטין נשארנו עם טעם של עוד.

חלק ראשון - צ׳אנג מאי

צ׳אנג מאי היא העיר השנייה בגודלה בתאילנד (אחרי הבירה בנגקוק), וסביבה המון אטרקציות. בהתאם, יש הרבה סוכנויות טיולים בעיר, לכן שווה לעשות סקר שוק קטן לפני שמחליטים מה עושים (חלק מהסוכנויות מציעות גם טיולים מאורגנים של מספר ימים).

אטרקציות

חווה שיקומית פילים: אחת החוויות הכי מהנות מהטיול! הגענו לחווה טיפולית בשם Kanjana elephant sanctuary ישר החלפנו לבגדים שהחווה סיפקה לנו, לאחר מכן קיבלנו מצ׳טות וסלים, ונשלחנו לחתוך דלעת בשביל להאכיל את הפילים. האכלנו את הפילים, שזאת הייתה חוויה יוצאת דופן בפני עצמה, ולאחר מכן ירדנו איתם לנהר לקלח אותם (ועל הדרך המדריכים דאגו שגם אנחנו נתקלח בנהר ;). סך הכל העברנו סביב השלוש שעות בחווה כולל מקלחות בסוף הסיור וארוחת צהריים.

מפלים דביקים: הגענו לשמורת טבע ירוקה ומדהימה שהאטרקציה בה היא טיפוס בעזרת חבל על גבי סלעים דביקים, שעליהם זורם מפל קריר ונעים. חוויה מיוחדת וכיפית שמתאימה גם לילדים. חשוב להגיע עם סנדלי שורש או כל נעל אחרת שצמודה לרגל. העברנו במפלים בערך שלושת רבעי שעה.

קורס בישול Asia scenis Thai cooking school: בתחילת הקורס בחרנו איזה מנות אנחנו רוצים להכין מתוך מבחר די גדול.  אחר כך, לקחו אותנו לסיבוב בגינת הירק המקומית והסבירו לנו על כל תבלין שהם מגדלים שם (ידעתם שיש כזה דבר ג'ינג'ר תאילנדי?!) , לאחר מכן, הלכנו עם המדריכה לשוק, להסבר קצר על המרכיבים וכמה דקות פנויות לקניות הביתה, אחרי שחזרנו לכיתת לימוד התחלנו סוף סוף לבשל! הכנו סך הכל 4 מנות: אגרול, פאד-תאי, מרק מחלב קוקוס ופאנאנג קארי. כל המנות יצאו מעולות (טוב, אני הכנתי😏) וכמובן שאחרי הכנת כל מנה ישבנו כולם סביב השולחן ואכלנו:) מומלץ ביותר! הסדנה הייתה משעה 17:00 ועד 20:30.

*אטרקציות נוספות סביב צ׳אנג מאי שלא עשינו: ספארי לילה, ראפטינג, טיול טרקטורונים, סיור במקדשים שונים ועוד.

אוכל

יש מתחם שוק מקורה של אוכל ודוכני קניות, אומנם לא היצע מאוד גדול של דוכני מזון, וכנראה שתמצאו את עצמכם במסעדות יותר מפעם אחת בשהות שלכם בצ׳אנג מאי, אבל בהחלט שווה להגיע ולנסות פאד-תאי, בננה רוטי (כן, זה רוטי ולא לוטי!) ואוכל מקומי נוסף.

מסעדות:
Dukes- מסעדה מודרנית שמציעה מבחר גדול של אוכל (סלטים, דגים, המבורגרים ומנות מקומיות), מעט יקרה יחסית לאזור, אבל אוכל מעולה!
Lemon Grass- מסעדה מקומית עם כיסאות ושולחנות סטייל כתר, אבל ברגע שתטעמו את האוכל שם, תבינו למה המסעדה עמוסה מקומיים. הגענו למסעדה בעקבות המלצה של מטיילת ישראלית שפגשנו בקורס בישול, ואני חייבת לה את התודה על האוכל המקומי הכי טעים שאכלנו בצ׳אנג מאי, אם לא בטיול כולו. מבחר גדול של מנות במחירים ממש נמוכים (למשל, שתי מנות פאד- תאי, 6 אגרולים צמחוניים ובקבוק מים ב240 באט).

קניות

לקראת אחר הצהריים נפתחים בצ׳אנג מאי דוכני קניות רבים במחירים הכי נמוכים שמצאנו בכל הטיול. שווה לעשות קניות לפני שמגיעים לאיים שטיפה יותר יקרים. בנוסף, יש קניון גדול ומודרני עם מותגים בין-לאומיים (מחירים כמו בארץ) שנקרא Central festival.

חלק שני- פאי

עוד כשהיינו בשלבי תכנון הטיול כולם דיברו איתנו על פאי, ועל כמה שהיא מדהימה, אבל רק כאשר הגענו הבנו על איזה קסם כולם מדברים 😍
פאי היא עיירה קטנה שמונה סביב ה-2,200 תושבים סך הכל, ונמצאת כשלוש שעות נסיעה מצ׳אנג מאי. הנסיעה מצ׳אנג מאי לפאי נחשבת לא קלה עקב המון סיבובים ופיתולים בערך בחצי השני של הנסיעה, אבל לנו הנסיעה עברה לא כל כך נורא (נסענו ארבעה אנשים בוואן גדול), ובהחלט זאת לא סיבה לוותר על ביקור בפאי!

אטרקציות

בפאי יש מספר סוכנויות טיולים, אנחנו הגענו בעקבות המלצות לסוכנות בשם AYA ושכרנו עם זוג חברים נוסף וואן גדול עם נהג צמוד לכל היום, שיקח אותנו למקומות שמציעים בסיורים המאורגנים, אבל בקצב שלנו 🙂

הבודהה הגדולה: כמו בכל עיירה שמכבדת את עצמה בתאילנד, גם סביב פאי בנו פסל בודהה גדול ומרשים שמצריך עלייה של 300 מדרגות בשביל להגיע לפסגה. הנוף בפסגה עוצר נשימה, אבל מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות/ לקראת שקיעה בשביל לא לסבול מהחום 😊

מעיינות חמים: סביב פאי יש מספר מעיינות עם טמפרטורות שונות, אותנו הנהג לקח ל״פנינה הסודית שלו״ שהתגלתה כלא סודית בכלל. המים היו נעימים אבל לא מאוד חמים כמו שחשבנו. סך הכל היה לנו נחמד,  והמקום עצמו מהמם.

בית קפה + תצפית  I love u Pai: בית קפה מתוק, עם מנות נחמדות ונוף עוצר נשימה! הפלוס הגדול שמפוזרים שם מלא ערסלים, ובכיף יכולנו להעביר שם שלוש שעות 🙂

גשר הבמבוקים: הגענו סקפטים למקום אבל שוב- הנוף מדהים! מלא שדות אורז בצבע ירוק עז וגשר מבמבוקים.

תצפית Yun Lai: סביב פאי יש המון נקודות תצפית, וכל אחת מהן שונה ומדהימה. התמונות לא מצליחות להעביר כמה הנוף מהתצפית הזאת יפה, אז כנראה שתצטרכו להגיע לשם בשביל לגלות לבד;)

Santichon Chinese Village: שלוש דק׳ נסיעה מהתצפית, והנהג עצר לנו בכפר סיני עתיק. הכפר כנראה מיועד לתיירים,  אבל בגלל קרבתו לנקודת התצפית הוא שווה עצירה. פזורים שם מספר דוכנים וחנויות כמו חץ וקשת, צילום בלבוש מסורתי ועוד.

גייזר Pong Duet Hot Spring: אנחנו בחרנו לשלב עצירה במספר אטרקציות בדרך מצ׳אנג מאי לפאי. בשביל להקל על עצמנו מהנסיעה הארוכה (מומלץ!). האטרקציה האחרונה שעצרנו בה, היא שמורת טבע מדהימה, עם בריכות מים טבעיות, בטמפרטורות שונות וגייזר פעיל, שהמים בו בטמפרטורה של 80 מעלות! חוץ מזה שהמקום מהמם, החוויה של לראות גייזר פעיל מדהימה! מהגייזר היה לנו עוד שעה נסיעה עד לפאי.

Pai Canyon: קניון מהמם! העלייה אליו די קלה והנוף לקראת שקיעה מהפנט 🙂 נסיעה של עשרים דקות מפאי.

*סביב פאי יש עוד המון נקודות תצפית, מעיינות, בריכות ואטרקציות נוספות.

אוכל  וחיי לילה

שוק אוכל: לקראת אחר הצהריים המאוחרות ועד סביב השעה 22:00 נפתחים המון דוכני אוכל (וגם קניות) ברחוב המרכזי של פאי. שוק אוכל כמו של פאי, לא מצאנו באף מקום אחר בתאילנד. מבחר די גדול של אוכל מעולה במחירים ממש נמוכים, מה צריך יותר מזה אחרי יום עמוס אטרקציות וטבע?:) באותו רחוב יש גם המון ברים נחמדים, שבחלקם, להקות מקומיות שמנגנות קאברים לשירים מוכרים. מחירי השתייה ממש נמוכים, ובהחלט שווה לשבת באחד הברים בסוף כל ערב.

דוכני האוכל הכי שווים בפאי:
Gyoza Queen: המלצת החובה לכל מבקר בפאי, הדוכן הכי שווה וטעים שיש 🙂 מבחר של גיוזות מעולות (צמחוני, עוף, עוף בטריאקי או חזיר) במחיר שלא תמצאו באף מקום אחר. 10 גיוזות ב-80 באט (פחות מעשרה שקלים.

קרפ: קרפ בננה ונוטלה מעולה! הדוכן נמצא לקראת סוף השדרה, ותוכלו לזהות אותו לפי הצילחות של המנה לדוגמה שמוצגת בדוכן, הקרפ מוגש על עלה ירוק.

The leaf salad with avocado: דוכן של סלטים בהרכבה עצמית. מומלץ מאוד!

פאד תאי: מול malamong art&cafe דוכן של בחור שמכין פאד-תאי מעולה!

מסעדות בפאי:
The witching well: מסעדה מודרנית מעולה ומומלצת. מבחר גדול של מנות, עיצוב מהמם וצוות נחמד.  שווה להגיע לארוחות בוקר המושקעות ולהתפנק בשייק מנגו מעולה!

Thyme lemon café: ארוחות בוקר מעולות ומושקעות!

עד כאן ההמלצות לצפון תאילנד.
אני בטוחה שבפעם הבאה שאגיע לתאילנד, אהיה חייבת לעצור בצפון לכמה ימים של טבע ונופים שמנתקים אותך מהאייפון והיום יום 🙂

לכל שאלה אתם מוזמנים לשלוח לי הודעה, אחרי שאתגבר על הקנאה שאתם טסים, אני מבטיחה לענות;)
טל שרייבר.
tal.schreiber@

קצת עליי

בת 25, אוהבת לטייל בעולם, לאכול ולתעד 🙂
לא יכולה בלי מוזיקה טובה (שלמה ארצי ואריק קלפטון אבל גם מארון 5, ברונו מארס. בריטני וביונסה), שוקולד מריר ומחזות זמר.
מאז שאני זוכרת את עצמי תחומי המשחק, אופנה ובידור עניינו אותי ומילאו את עולמי.