טיול יקבים מהמרכז לצפון – חלק א'

שירה לוינסון טיילה בין היערות ועד הירדנית.

אחרי שהבנו שהקונספט של טיולי יקבים עובד לנו טוב, החלטנו לקחת אותו עוד צעד אחד קדימה ולצאת לטיול גדול בגולן שמחולק לשלושה חלקים. הפעם לא חיפשתי מקומות מרחיקי לכת, רציתי פשוט ליהנות מהזמן לפני שהכל ייסגר (בגלל הקורונה או בגלל מזג האוויר או בגלל ש2020 פשוט לא מפסיקה להפתיע אותנו). עשיתי עבודת חקר יסודית לפני, ווידאתי שכל טיול יהיה לא פחות ממדהים. והנה לכם, סדרת טיולים שאפילו פולניה, מפחדת מקורונה, סובלת מחום ותזזיתית כמוני יכולה להגדיר כל אחד מהם כהצלחה!

וככה התחילה הדרך שלנו צפונה- מהמרכז לכינרת ובעיקר מה שביניהם.
את העצירה הראשונה עשינו קרוב לבית יחסית, במרחק של פחות משעה מהמרכז נמצא יקב שדות: יקב קטן, שאולי על היין שלו לא שמעתם אבל הנוף והאוכל שם שווים את הביקור. ביקב תמצאו מגוון פלטות טעימות ,סלטים וקינוחים וכן הוא מציע סיור בכרמים ובקומת הייצור. אזור הישיבה משקיף על הכרמים ומרחוק ניתן לראות אגם קטן,ההמלצה שלי אליכן היא לשבת על הבר בחוץ- כך תוכלו ליהנות מהנוף ולספוג את חווית היקב המלאה. אנחנו לקחנו קרפצ'יו סלק ופלטת דגים שהייתה נהדרת והגיעה עם לחם מחמצת וממרחים. ביקשנו שטעימות היין יכללו בעיקר יינות לבנים אך הייננית לא הסכימה לוותר לנו על יין הקינוח האדום שהתברר כהצלחה, ואפילו לקחנו בקבוק הביתה להביא להורים (בכל זאת, תקופת חגים ויין אדום ומתוק זאת אחלה מתנה).
לאוהבי הטיולים וחובבי היערות היקב נמצא ממש ליד יער עין השופט, שם תוכלו ליהנות ממסלול קליל עם מים שמתאים לכל הגילאים.

משם המשכנו ליקב טוליפ שנמצא בכפר תקווה. כפר תקווה הוא בית עבור בוגרים עם צרכים מיוחדים, וכשמו, הוא הפיח בנו תקווה לערבות הדדית וקבלת השונה- דבר מאוד נדיר בימנו. היקב ממוקם מול גלריה קטנה וליד פינת חי טיפולית ומציע טעימות יין, גבינות, ענבים ולחם עם מטבלים. בחרנו בטעימה מודרכת של חמישה סוגי יינות ובעבורנו גולת הכותרת הייתה היין הלבן אספרו. משמעות המילה אספרו היא תקווה, סדרת היינות הזו נולדה כמחווה לכפר ולאנשים שלו, שחלקם גם עובדים ביקב. בגלל שהיקב כשר לא ניתן לעשות סיורים בתוך אזור הייצור ולכן הלכנו בין הטעימות להסתובב בפינת החי ולטעום גם מעט מחיי הקהילה בכפר.

התחנה הבאה שלנו הייתה במרחק נסיעה קצת יותר ארוך – הירדנית. תמיד כשידברו איתי על האזור שמעתי רק אטרקציה לילדים קטנים או זולה של מתבגרים בחופש הגדול. אך אם מתקדמים מאה מטר קדימה מהחנייה שאליה הוויז מוביל מגיעים לשמורת טבע קסומה, שלא מצריכה הרשמה או תשלום. יש המון מקומות ישיבה מוצלים וכניסה נוחה למים. פרסנו שמיכה קטנה, הוצאנו נשנושים ונהנו מהשקט והמים הנעימים. המקום אליו הוייז מוביל הוא האזור היותר מתוייר של הירדנית, בתור ילדה אהבתי מאוד ללכת עם משפחתי ל"רוב רוי" וליהנות ממגוון האטרקציות שהמקום מציע (חץ וקשת, יום כיף סובב כינרת, בניית רפסודה משפחתית ועוד), ניתן גם לשכור קאנו אינדיאני ולשוט לאורך הירדן.

לכבוד התחנה האחרונה חזרנו לבגדים היפים מהיקב ונסענו כמה דקות למסעדת 1910 בקיבוץ דגניה א'. המלצרים האדיבים והאוכל המוקפד נתנו לנו סיום מושלם לטיול. לקחנו ארבע מנות וחלקנו כי באמת היה קשה לבחור, ההמלצה שלי היא להיעזר במלצרים ולקחת לפחות מנת טאבון אחת. הגירוס והפיצה פירנצה היו מעולים ולקחנו גם את מנות הספיישל של היום.

לסיכום אני רוצה לתת כמה טיפים ממני לטיול מוצלח:
להזמין מקום מראש ליקבים, במיוחד אם רוצים סיור או באים בסופ"ש.
בכל מקום יש אפשרות ישיבה בחלל הפתוח לחוששים מקורונה.
אם לא הלכתם למסעדה אני ממליצה בדרך חזרה לעצור בנאפוליטן פיצה פרסקה בקיבוץ מסעדה, יש שם פיצות דקות ומעולות עם תוספות מעניינות.

בטיול הבא נמשיך צפונה ונעלה לגולן הקסום.
נתראה!

קצת עליי

אני בת 21, סטודנטית למשפטים ומנהל עסקים.
לכל אדם יש את התחביב שעם השנים הפך לאהבה, בין אם זה מוזיקה, ספורט או אפילו קניות. עבורי זה קולינריה-אוכל ושתייה הם מקור ההנאה שלי.