פיליפינים: הדובדבן שבקצפת

סיון באבא על האיים הפיליפינים עם השקיעות היפות בעולם.

כשתכננתי את הטיול שלי למזרח ידעתי שהיעד האחרון שבו אני אהיה זה הפיליפינים, ממש "הדובדבן שבקצפת" . רציתי לסיים בשיא השלמות עם הכי הרבה פינוקים ולהרגיש שאני "מלכת העולם". אחרי 5 חודשים בהסתובבות במזרח הגיע הזמן לשתף אתכם בחוויות, הזיכרונות והתמונות שלא נגמרות מהפיליפינים והחופשה הקסומה.

בקצרה על פיליפינים

הפיליפינים היא מדינת איים המורכבת מיותר מ- 7,000 איים, היא נמצאת במרחק של כ13-15 שעות מישראל. לצערנו אין טיסות ישירות והדרך היחידה זה לעשות קונקשן . עיר הבירה של הפיליפינים היא מנילה והשפה המקומית היא טאגאלוג ואנגלית. שקל אחד = 14.7 פזו (תבינו כמה זול).

מנילה – מנהטן הקטנה

אחרי טיסה של 4 שעות מבנגקוק הגעתי למנילה הבירה. מנילה היא עיר עצומה, מלאת גורדי שחקים ואינספור מסעדות מעולות וקניונים ענקיים שפשוט אפשר ללכת לאיבוד.

לינה: שהינו במלון שנקרא I'M HOTEL.  המלון שוכן במרכז העיר עם בריכה מטורפת שהרצפה שלה מזכוכית ככה שכל עובר אורח ברחוב רואה אתכם מעליו שוחים. בקומה 35 יש בר מהמם שמשקיף על כל מנילה כשכל הקטע שלו זה אקווריום אחד ענק עם מלא סוגים של מדוזות זוהרת בחושך.

מנילה מלאה במסעדות טובות, מועדונים ומלא קניות. המלצה שלי קניון Ayala Mall.

מוהל בואל

הגעה: נחתנו בסבו ולקחנו מונית למוהל בואל. נסיעה של  כ-3 שעות (לא כולל פקקים).
לינה: צריך לקחת בחשבון שמוהל בואל היא עיירה נורא קטנה שרב התיירים שבאים אליה זה בעיקר לצלילה, כך שהמלונות גם נראים בהתאם (לא לצפות למלונות וואו). ישנו במלון קטן שהיה נראה הכי נורמלי מבין כל המלונות שראינו שנקרא Neptune diving.
אטרקציות: אחת האטרקציות שבשבילה הרבה מגיעים למוהל בואל זה צלילה עם כרישי ליוויתן. אנחנו בחרנו שלא לעשות אותה ובמקום עשינו את הקניונרינג. זה טיול של 5 שעות במפלי האזור כולל מפלי הקאוואסאן המפורסמים. המסלול משולב עם קפיצות מגבהים שונים שמתחילים מ- 6 מטרים ויותר לתוך הקניונים. חוויה באמת מטורפת- מגלשות טבעיות, מפלים, מים צלולים, באמת שהיה שווה כל רגע!
מסעדה מומלצת: לחובבי הפירות- מסעדה שנקראת SHAKA המגישה קערות עם יוגורט עם מגוון פירות.

קאמיגין- כל כך קטנה כל כך יפה

קאמיגין הוא האי השני הקטן ביותר בפיליפינים. האי בעל יופי טבעי ו-7  הרי געש. "אומרים שהשקיעות הכי יפות בסוף העולם ... " משפט שכל כך מתאים לשקיעות שם.

לינה: אם לא הזמנתם מלון באי, סיכוי נמוך שתמצאו מקום נורמלי לישון (מניסיון אישי). אחרי חיפושים של שעות ושכנועים רבים לתת לנו חדר, ישנו בריזורט מהממם שנקרא PARAS.

אטרקציות: THE WHITE ISLAND. אי קטן עם חול לבן ומים צלולים שהקסם בו שהוא נעלם בלילה וחוזר בזריחה.

בורקאי – ברוכים הבאים לגן עדן

במילה אחת פשוט "וואו"!! תכננו לשהות שם שבוע ומפה לשם נשארנו שבועיים.
לינה: ישנו במלון מדהים שנקרא La Banca House, מלון בוטיק קטן היושב על החוף. ישנו באחת מהסוויטות בקומת קרקע שפשוט לקום בבוקר ולראות את החוף המושלם.

אטרקציות: חופים לבנים, מים כל כך צלולים שפשוט לשכב על החול וליהנות מהשמש ומהנוף המרהיב. תוכלו ליהנות גם משלל חנויות, מסעדות טובות וברים היושבים על כל רצועת החוף. בזמן שאתם משתזפים ונהנים לכם בחוף מסתובבים ילדים מקומיים שיכולים לעשות את השמות שלכם בחול. כמובן שהם יבקשו מכם כמה מטבעות אבל זה באמת שווה לראות איך הם עושים את זה.

אל נידו  פלאוון- לא רק הישרדות

את אל נידו יצא לכם לראות קצת מהתכנית "הישרדות", אבל זה רק קמצוץ מהיופי שלו. לאל נידו אפשר להגיע רק דרך חברת  התעופה AIR SWIFT. הוא נבחר מס פעמים לאי הכי יפה בעולם, ואתם כל כך תתאהבו בנופים, בחופים המושלמים, הלגונות הגדולות, בצבע של המים, הצדפים ואלמוגים ואם זה לא מספיק חכו עד שתעלו לסירה ותבקרו באיים הסמוכים.

לינה: ישנו בריזורט שיחסית לא מזמן פתחו אותו ונקרא "SEDA LIO". מלון מושלם שאין דברים כאלה. קצת יקר אבל שווה כל שקל

אטרקציות: באל נידו יש אפשרות לעשות סיור טורים ABC. זה בעצם טיול מהבוקר עד הערב של שייט מאי לאי. תוכלו לעשות עוד מגוון אטרקציות נוספות כמו טרקטורונים, צלילות, ספורט ימי, קייקים, השכרת אופניים ואפילו להשכיר אופנוע ולטייל באי המושלם הזה.

חשוב מאוד:
1. לעשות חיסונים.
2. בעת הכניסה לפיליפינים אתם מקבלים ויזה לחודש בלבד.
3. להיות ספונטניים ולחוות את המדינה הזאת כי יש לה כל כך הרבה מה להציע ולראות.
4. לסגור מלונות מראש בעיקר ביעדים המתויירים (אל נידו ובורקאי).
5. לא לנסות לקחת איתכם צדפים וקונכיות שאספתם בחוף , זה חוק באל נידו ומניסיון תחסכו את המבוכה הזאת בשדה תעופה.
6. אסור לעשן בחופים. תופס אתכם שוטר זה קנס.

לסיכום: גן עדן אחד ענק וזאת הייתה רק טעימה קטנה. כל כך התאהבתי בפיליפינים ואני בטוחה שגם תתאהבו.
בקיצור תארזו כמה בגדי ים, כפכפים ומצלמה וטוסו לפיליפינים. אתם עוד תודו לי 🙂

קצת עליי

שמי סיון באבא בת 22 מראשל"צ,
נולדתי בווייטנאם ועליתי לארץ בגיל חודש.
אוהבת לטייל בעולם, אוהבת לצלם, אוכל טוב ובעיקר ליהנות מהחיים.