שבועיים חלומיים בצפון איטליה ורומא

טל שרייבר ביקרה באגמים, אכלה מעולה וראתה ערים עתיקות יפהפיות.

באיטליה הייתי שלוש פעמים. בפעם הראשונה לא כל כך התלהבתי ממנה. הגענו בחודש דצמבר לבקר את אח של בן הזוג שלי שלמד באיטליה באותם ימים, והגעתי חולה, בשילוב עם הקור של אירופה בחורף, איטליה לא הצליחה להיחקק לי בזיכרון כטיול שהשאיר טעם של עוד. ובכל זאת, אחרי שלוש שנים אני ובן הזוג שלי החלטנו שאני צריכה חוויה מתקנת, וטסנו לשבועיים לצפון איטליה וקינחנו ברומא. הטיול היה לגמרי חוויה מתקנת! מאז התאהבתי באיטליה ובהמשך חזרתי אליה עם כל המשפחה.

משתפת אתכם במסלול לשבועיים מושלמים באיטליה 🙂

ימים 1-3 סביב אגם קומו:

נחתנו בשדה התעופה במילאנו, ומשם שכרנו רכב והתחלנו נסיעה לכיוון העיר קומו (Como), שערכה בערך כשעה וחצי (חשוב לדעת- במסלול שעשינו יש המון כבישי אגרה). על מילאנו עצמה החלטנו לוותר הפעם, היינו בה בטיול הקודם שלנו באיטליה. בעיר קומו ישנו שלושה לילות והיא שימשה לנו כנקודת מוצא לטיולי כוכב.  בדיעבד, מספיקים שתי לילות.

קצת על העיר:
העיר קומו שוכנת על שפת אגם קומו וחיים בה סביב ה- 80,000 תושבים. היא מרוחקת 50 קילומטרים ממילאנו ומרכז העיר הוא כיכר San Fedele. ביום שהגענו למלון יצאנו לסיבוב קצר בעיר. יש בה המון מסעדות, בתי קפה וחנויות. טיול של שעתיים בהחלט יספיק לכם בשביל לראות את כולה.

אטרקציות סביב העיר:

פוניקולור מקומו לברונאטה (Brunete)
אטרקציה נחמדה בשביל לראות תצפית מהכפר ברונאטה, ניתן לעלות בפוניקולור (כרמלית, כמו זו שיש בחיפה) מהעיר קומו לכפר. את הפוניקולור לוקחים מאיזור הנמל של העיר קומו, ליד שדרת המסעדות. מומלץ לעלות בבוקר- צהריים בשביל ליהנות מראות טובה.

ווילה קרלוטה (Carlotta)
אחרי נסיעה של כמעט שעה הגענו לעיירה Tremezzo לווילה מדהימה, מוקפת גנים בוטניים. הווילה נבנתה במאה ה-17 וכיום היא אתר תיירות שמושך אליו תיירים רבים, ובצדק. היא מוקפת גנים וצמחים יפים, שבילים קסומים ומבפנים ניתן לעבור בין החדרים ולהתרשם מיצירות אומנות רבות. תוסיפו לזה את הנוף של האגם וקיבלתם חוויה מדהימה.

שעות פתיחה: 9:00-18:30
כתובת: Villa Carlotta, Via Regina, 2, 22019 Tremezzina CO.
*הכניסה לווילה בתשלום.

Bellagio
העיר בלאג'יו ידועה כפנינה של אגם קומו, ונורא חיכיתי להגיע אליה! לא סתם הקימו מלון בלאס ווגאס בהשראת העיר. היא מוקפת עצים ופרחים מהממים. אפשר למצוא בה מגוון של מסעדות וגלידריות מעולות (Welcome to Italy) שמשקיפות על האגם. אנחנו הגענו לבלאג'יו ברכב אבל ניתן גם להגיע במעבורת מורונה. ליד מרכז בלאג'יו יש וילה נוספת שאומרים שווה כניסה (לא הספקנו לאמת את זה) בשם וילה מלצי (Villa Malzi). אין ספק שחובה לבקר בבלאג'יו בטיול לצפון איטליה!

ימים 4-7 סביב אגם גארדה:

מהעיר קומו נסענו לעיירה קטנה וחלומית בשם סירמיונה (Sirmione). הזמנו מראש דירה עם מטבח, בחירה שהתגלתה כמוצלחת במיוחד כי סוף סוף יכלתי להתפרע בסופר המקומי (כל סופר שלא יהיה מחוץ לגבולות ישראל הוא אטרקציה בשבילי).

קצת על העיירה:
העיירה סירמיונה שוכנת לחוף הדרומי של אגם גארדה והיא מאוד תיירותית (ולפי מה ששמענו בקיץ יש המון מבקרים מישראל) ויש בה מגוון רחב של בתי מלון, חנויות, מסעדות, מרחצאות חמים ועיר עתיקה שמתעוררת לחיים בלילה. סירמיונה שמשה לנו כנקודת מוצא מצויינת לטיולי כוכב באיזור אגם גארדה.

אטרקציות סביב העיירה:

העיר העתיקה של סירמיונה
לקראת הערב העיר העתיקה של סירמיונה מתעוררת לחיים. מסעדות, גלידריות (הכי טובות בכל איטליה!), חנויות ודוכנים רבים נפתחים ובהחלט שווה לאכול ארוחת ערב ולקנח בגלידה באחד הערבים שישנים בעיר. בבוקר ניתן להשכיר אופניים ולרכב על שפת האגם, ליהנות מאחד מחופי הרחצה שבעיר או לבקר במצודת סקליג'רו שבעיר העתיקה ממנה יש תצפית יפה.

הר (Monte Baldo)
מסירמיונה נסענו לעיירה מלצ'סינה (Malcesine) משם ניתן לעלות ברכבל להר בשם מונטה באלדו. הנוף מתחיל כבר בעליה להר והוא עוצר נשימה! כשמגיעים לפסגה הנוף אפילו יפה יותר! בהחלט כזה ששווה נסיעה של שעה וחצי 🙂 כדאי לקחת בחשבון שבחודשי הקיץ הרכבל עמוס ויש תורים ארוכים – למרות זאת, לא כדאי לוותר על האטרקציה.

*הכניסה לרכבל בתשלום.
שעות פעילות הרכבל משתנות בהתאם לעונה. מומלץ להתעדכן באתר funiviedelbaldo.it/en/cable-car

הכפר בורגטו סול מינצ'ו (Borghetto Sul Mincio)
לא רחוק מפארק השעשועים "גארדלנד" נמצאת עיירה מדהימה! מלאה במסעדות, בתי קפה וביניהם זורם נהר פסטורלי במיוחד בשם "מינצ'ו".
בהחלט מקום לעצור בו לארוחת צהריים שלווה וכיפית.

העיר ורונה (Verona)
העיר הגדולה הקרובה לסירמיונה היא העיר ורונה. כמובן שאפשר למצוא בה מסעדות וקניונים רבים (חייב קצת שופינג:) ) אבל אטרקציה נוספת ומיוחדת שיש בורונה זאת המרפסת של רומיאו ויוליה. אז אם קמתם רומנטיים, בהחלט שווה להגיע לעיר, להתחיל בביקור במרפסת, (כשאנחנו היינו הקירות היו מכוסים בפלסטרים עם שמות של זוגות, על אותו הרעיון של גשר המנעולים שיש בערים שונות בעולם, אז שווה להגיע מצוידים עם עט ופלסטר!) להמשיך לקפה ועוגה באחד מבתי הקפה המצוינים שיש ברחובות המובילים אל המרפסת המפורסמת או לבקר בארנה של ורונה (האמפיתיאטרון השלישי בגודלו בעולם) ולסיים עם שופינג בקניון המקומי.
כתובת המרפסת המפורסמת: Via Cappello 27 Verona

אגם טנו (Lago Di Tenno)
הנסיעה לאגם טנו אומנם ארוכה (נמצא בתחילת ההרים הדולמיטים) אבל היא בהחלט שווה. האגם בצבע טורקיז מדהים, יש נוף של הרים והאוויר כל כך נקי, פשוט מקום יפייפה.

ימים 8-10 ונציה ובוראנו:

מסרמיונה בחרנו להמשיך לכיוון ונציה. החלטנו לישון מחוץ לונציה עצמה, בעיירה בשם Quarto D’altino ישנו במלוןCrowne Plaza Venice East ממנו יש רכבת ישירה לתוך ונציה. את היום הראשון הקדשנו לונציה עצמה- הסתובבנו בסימאטות הרבות, מכיכר סאן מרקו המפורסמת ועד לחנויות יוקרה רבות, מסעדות וגלידריות (שוב!)  ביום השני החלטנו לקחת מעבורת לאי בשם בוראנו (Burano) . עוד כשתכננתי את הטיול קראתי רבות על האי עם הבתים הצבעוניים. כשהגענו האי היה אפילו יותר יפה משדמיינתי! כל בית צבוע בצבע עז אחר, בהמשך, גילינו שהתושבים לא יכולים לצבוע את בתיהם באיזה צבע שהם רוצים, אלא הם מחויבים לקבל אישור על צבע הבית מהשלטונות.

דרכי הגעה לאי בוראנו: מעבורת מונציה עם כרטיס משולב לאי מוראנו ב 20 אירו.

ימים 10-14 רומא:

החזרנו את הרכב בשדה תעופה של ונציה והמשכנו ליעד האחרון ברכבת- רומא!  הנסיעה ברכבת ממש נוחה ואורכת כ-3 שעות ו45 דק.

קצת על העיר:
למרות שהרבה טועים וחושבים שמילאנו היא בירתה של איטליה, למעשה העיר רומא (Rome) היא עיר הבירה. ברומא אטרקציות וכנסיות רבות ורובן במרחק הליכה אחת מהשנייה.  כיום, חיים ברומא למעלה מ 2.5 מיליון תושבים! והיא סובלת מצפיפות בכבישים. לכן, בימים ובשעות מסוימות אסורה הכניסה לכלי רכב פרטיים למרכז העיר, ולכן מומלץ לתיירים להתנייד ברומא בתחבורה ציבורית.

אטרקציות:

המדרגות הספרדיות (Scalinata Di Piazza Di Spagna)
המדרגות הספרדיות ברומא כוללות 138 מדרגות שמקשרות בין כיכר ספרד (Piazza Di Soanga), לכיכר טריניטה דיי מונטי (Piazza Trinita Dei Monti) לבין כנסיית טריניטה דיי מונטי. השם של המדרגות מגיע מהמטרה שלשמה נבנו – לקשר בין שגרירות ספרד לכנסייה. כיום מבקרים במדרגות הספרדיות תיירים רבים, ובשעות הערב האזור הופך לרומנטי במיוחד על ידי אורות שנדלקים לקראת השקיעה.

קולוסאום (Colosseum)
אין אחד שלא מכיר את מבנה הקולוסאום המפורסם ויודע לקשר אותו לעיר רומא. למעשה, הקולוסאום הוא האמפיתיאטרון הגדול בעולם וכיום מוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. אם הגעתם לרומא אז ללא ספק הקולוסאום הוא אחד מהאתרים שחובה לבקר בהם. רבים מהתיירים מסתפקים בלראות את המבנה מבחוץ, אך ניתן להתרשם מהקולוסאום גם מבפנים.

*הכניסה לקולוסאום בתשלום.
שעות פתיחה משתנות בהתאם לעונה. מומלץ להתעדכן באתר www.the-colosseum.net

כיכר ונציה (Piazza Venezia)
כיכר ונציה ממוקמת מול ארמון גדול בעל שם זהה- ארמון ונציה. כיום הכיכר היא הכיכר המרכזית של העיר רומא, וידועה בתנועה הסואנת שבה. בסמוך לארמון ישנו מבנה גדול בשם "איל ויטוריאנו", על שם המלך הראשון שאיחד את איטליה- ויקטור עמנואל ה-2.

פיאצה נובה (Piazza Naova)
כיכר נובה היא הכיכר הגדולה של העיר רומא (שידועה בכיכרותיה הרבים) ואומרים שגם היפה ביותר. לקראת הערב אזור הכיכר מתמלא בציירים ואמני רחוב, ונחמד לשבת באחד מבתי הקפה שבאזור.

מזרקת טרווי (Fontana di Trevi)
מזרקת טרווי היא אולי המזרקה הכי מפורסמת ומתויירת ברומא. אין תייר שיבקר ברומא מבלי שירצה להגיע למזרקה, לזרוק מטבע ולבקש משאלה (אומרים שמי שזורק מטבע למזרקה בטוח יחזור לרומא, מי יקח סיכון ויוותר על זה?!) כשאנחנו היינו הספקנו לראות לכמה דקות את טקס איסוף המטבעות מהמזרקה. בהחלט אטרקציה בפני עצמה. מומלץ להגיע למזרקה בשעות הבוקר המוקדמות או לקראת ערב(מהממת ביופייה גם בחושך) בשביל להספיק ליהנות ממנה לפני שיש לחץ וצפיפות של המון מבקרים.

הוותיקן
מדינת הוותיקן היא המדינה העצמאית הקטנה בעולם ונמצאת בשטחי העיר רומא. גרים בה פחות מ 1,000 תושבים ובראשה עומד כמובן האפיפיור. בוותיקן מתחם מוזיאונים ענק וגנים מטופחים, וניתן לערוך סיורים מודרכים ולא מודרכים באתרים אלו. אך שימו לב כי מומלץ לקנות כרטיסים מראש, אחרת תבזבזו את רוב היום שלכם בעמידה בתורים.

פנתיאון (Pantheon)
הפנתיאון ברומא הוא מקדש שנבנה לכבוד האלים עוד בתקופת רומא העתיקה(פירוש המילה פנתיאון הוא כלל האלים) אך למעשה הוקדש ל 12 אלים ספציפיים. מבנה הפנתיאון אומנם מרשים מאוד מבחוץ, אך שווה להיכנס פנימה (הכניסה חינם). במידה והחלטתם להיכנס קחו בחשבון שישנו תור ארוך. באיזור הפנתיאון יש הרבה בתי קפה וגלידריות, אך בהתאם לאיזור המתוייר המחירים מעט גבוהים יותר מאשר באיזורים אחרים בעיר.

קניות:

via del curso
אחד הרחובות הכי פופולריים ברומא ואולי רחוב הקניות המרכזי שבה. ברחוב זה תוכלו למצוא המון חנויות של מותגים מוכרים כמו דיזל, בנטון, נייק, מנגו, M&H ,וסניף גדול במיוחד של זארה.

Via Cola di Rienzo
ברחוב זה תוכלו למצוא מגוון רחב יותר של חנויות כמו ברנדי מלוויל, קלווין קלויין, מקס מרה, גס, מייקל קורס ועוד.

כמובן שאם לא הסתפקתן בקניות ברחובות המרכזיים של רומא תמיד תוכלו להשלים קניות באחד מהקניונים הגדולים שנמצאים מחוץ לעיר.

אם יש לכם שאלות נוספות, מוזמנים לכתוב לי 🙂
שיהיה לכם טיול מושלם ואל תשכחו מה אומרים- "ברומא התנהג כרומאי, ותאכל הרבה גלידות!"

טל שרייבר
tal.schreiber@

קצת עליי

בת 25, אוהבת לטייל בעולם, לאכול ולתעד 🙂
לא יכולה בלי מוזיקה טובה (שלמה ארצי ואריק קלפטון אבל גם מארון 5, ברונו מארס. בריטני וביונסה), שוקולד מריר ומחזות זמר.
מאז שאני זוכרת את עצמי תחומי המשחק, אופנה ובידור עניינו אותי ומילאו את עולמי.