טנריף- חופשה באיים הקנאריים

עדי פפירבלט על הטבע הפראי, החופים השחורים ויער הגשם.

לפני כשנה כאשר הייתי בהריון בחודש חמישי, חפשנו חופשה מעניינת אבל יחד עם זאת גם לא רצינו טיסה ארוכה מאוד בגלל האי נוחות הפיזית. לאחר סקירה של יעדים בגוגל נתקלנו בהצעה של חופשה בטנריף... שמענו על האי אך לא ידענו עליו דבר ולאחר קריאה קצרה בגוגל ובקבוצות פייסבוק רלוונטיות הבנו שיש כאן יעד ש"תפור עלינו"!

טנריף הוא אי בבעלות ספרד השוכן אל מול חופי מרוקו, מדובר באי הגדול ביותר מבין האיים הקנאריים (ארכיפלג המורכב משבעה איים) ולמדנו משיחות עם אנשים כי תושביו מעידים שהם "קנאריינים גאים". יתרון משמעותי הוא שמזג האוויר על האי נח בכל ימות השנה ועומד על ממוצע של 23 מעלות. האי נוצר מהתפרצויות של הרי געש ולכן הטבע בו ייחודי מאוד. רוב חופי הים עשויים חול שחור, ישנם מספר חופים עם חול לבן המיובא ממדבר סהרה. אנחנו טסנו בטיסה ישירה דרך חברת ישראייר ולהבנתי הטיסה הזאת כרגע לא פעילה ולכן אני ממליצה להגיע אל היעד כתוספת לחופשה במקום אחר באירופה או לחכות לחזרתה של הטיסה הישירה, הרי עולם התיירות דינאמי מאוד.

את היום הראשון של הטיול התחלנו עם שיטוט באזור המלון (Taoro Garden בעיירת הנופש הפופולארית פוארטו דה לה קרוז), הירידה מהמלון לטיילת מורכבת מעשרות מדרגות עטופות טבע פראי ומפלים קטנים. הליכה קצרה על הטיילת הביאה אותנו אל "לאגו מרטינז", בריכות מלאכותיות הבנויות ממש על הים ומתמזגות אתו בהרמוניה מושלמת אודות לעיצוב נכון בגווני לבן, תכלת ונגיעות של צמחייה. בעלות של יורו בודדים ניתן ליהנות ממספר בריכות, מסעדות ובתי קפה באווירה רגועה ונעימה. בחרנו לאכול פיצה במסעדה השקיפה על חוף הים של הטיילת ולאחר מכן המשכנו ללכת על הטיילת והגענו לחוף השחור Jardin כאשר בדרך אליו היו פזורים סלעים שחורים ויפים.

בריכת לאגו מרטינז

פיצה במסעדה המשקיפה על הטיילת של פוארטו דה לה קרוז

מפלים בדרך מהמלון לטיילת פוארטו דה לה קרוז

סלעים מסודרים בדרך לחוף ז'ארדין

חוף ז'רדין

לקראת הימים הבאים שכרנו רכב והתחלנו בטיולי כוכב, יש לציין שעלות הרכב, ממש זולה, כפי שאר העלויות באי. ביום השני יצאנו מוקדם בבוקר אל הר הגעש Teida, הר הגעש השלישי בגובהו בעולם. ניתן לקחת רכבל ולהגיע לפסגה אבל משום שהייתי בהריון באותם ימים ויתרנו ופשוט טיילנו בשמורת הטבע שמקיפה את ההר. ההרגשה בשמורה היא כמו ללכת על מאדים.. אבנים וחולות בצבעים שונים ומשונים ועננים שכמעט ואפשר לגעת בהם! ביציאה מהשמורה עצרנו לאכול במסעדת Las Estrellas בעלת הנוף המרהיב והמשכנו אל היעד הבא -  עמק מסאקה. מדובר בעמק מטורף שהנסיעה אליו מעט מאתגרת אך שווה את המאמץ. על מרגלות ההרים ישנם מספר בתי קפה ומומלץ לשתות שם וליהנות מהתצפית. התחנה האחרונה של היום הזה היא Garachico, כפר הדייגים, בעל הבריכות הטבעיות היפות ביותר שראינו. על אף שהן טבעיות הן מאוד מסודרות ויש בקרבת מקום שירותים, מקלחות ואפילו מציל שמכוון את המתרחצים לפי גלי הים.

הר טיידה

עמק מאסקה

הבריכות הטבעיות של גראצ'יקו

את היום השלישי התחלנו עם סיור בפארק  El Drago, ששוכן בו עץ עתיק בן אלף שנים. הפארק חמוד ויש בו חיות, צמחייה, בית קפה וחנות מזכרות ומטעמים. משם המשכנו אל Los Gigantos רכס הרי ענק שלמרגלותיהם חוף ים קטן וקסום בעל חול שחור, רך ונוצץ! ניתן לקחת משם הפלגות ולצפות בגורי ליוויתנים, דולפינים ועוד. על הנקודה השלישית ביום אני פחות ממליצה אך ה- FOMO לא איפשר לנו לוותר עליה, מדובר על דרום האי. אם בכל זאת תגיעו לשם חוף Las Americas היה נחמד ומסעדת Casa Tagoro (מומלצת מישלין) תתאים לארוחת ערב רומנטית.

הגן של אל דראגו

עץ בן אלף שנים

חוף לוס גיגנטוס

בבוקר היום הרביעי טיילנו ביער הגשם Anaga, יש בכניסה למתחם מודיעין קטן בו תוכלו לקבל מסלול מומלץ לפי דרגות קושי שונות. אנחנו הלכנו במסלול קצר וממש כיף פשוט ללכת וליהנות מכל שאיפה ונשיפה של כל הירוק מסביב. בצהרי היום טיילנו בעיירת La Laguna הצבעונית וטעמנו את המשקה המיוחד של האי – Barraquito Con Todo, סוג של קפה קטן ומתוק העשוי שכבות של שמנת, ליקר, לימון וקינמון. את היום סיימנו בחוף Teresitas, חוף לבן עם תצפית מומלצת ומסביבו עיירת הדייגים האותנטית San Andres.

יער הגשם אנאגה

הקפה המיוחד של האי

היום החמישי הוקדש לעיירת La Orotava היפהפייה שהייתה בעבר מושבן של משפחות האצולה של האי. העושר ניכר על בניין העירייה וכדאי להתרשם מבניין המרפסות שמראה את המרפסות הייחודיות לאזור. העיירה מוקפת עמק ובו יקבים ואנחנו בחרנו לאכול ב- Casa Del Vino המעולה ולאחר מכן בקרנו ביקב Monje הפסטורלי. את היום קינחנו בבריכות, טבעיות כמובן, בחוף Bajamar.

הגגות בעיירה

הצבעוניות של העיירה

את היום השישי פתחנו בגנים הבוטניים Jardin Botanico, גנים ותיקים עם צמחייה טרופית נדירה ולאחר מכן טיילנו בסנטה קרוז דה טנריף, עיר הבירה, המנומנמת יש לומר של האי 🙂

קצת עליי

עדי פפירבלט, יועצת תקשורת. חיה בתל אביב וחולמת על פריז. בת זוג של שרון ואמא של רפאל התינוק ולולה הפומריניאן השחורה. חובבת טיולים מושבעת, לא מוותרת על הזדמנות לאכול מאקרון טוב ולראות שקיעה יפה.