איסלנד: ארץ של אש וקרח

איסלנד: ארץ של אש וקרח

10 האטרקציות השוות ביותר באיסלנד מאת אמא שלי, רונית הראל.

אזהרת מסע: איסלנד היא חוויה אחרת. עולם אחר שלא דומה לשום מקום ולוקח זמן להפנים את כל מה שראינו. אני כבר שבועיים אחרי הטיול ועדיין הנופים והמראות מהדהדים. טיול מאוד מיוחד ושונה. הזמן המומלץ יולי-אוגוסט כמובן שזה שיא הקיץ באיסלנד ועדיין חובההההה להצטייד במעיל חם (מאוד), כובעים, צעיפים, כפפות ונעליים חמות. בקיצור, גם בקיץ קר באיסלנד.

כבונוס תקבלו אוויר צלול ברמות שאנחנו לא מכירים בכלל ומרק חם בכל תחנה שעוצרים בדרך. מי שנוסע לבד ולא בטיול מאורגן חייב לעשות עבודת הכנה ולסמן לעצמו מסלול ואתרים שבהם ירצה לבקר. הרשת מלאה בעצות, מסלולים, דרוגי מקומות, אטרקציות וכו'. כרטיסים לפעילויות שונות כגון הפלגות, אופנועי שלג, טיפוס קרחונים ועוד אפשר להזמין מראש באתרים מתמחים כמו Adventure.is ואחרים.

10 האטרקציות שאני ממליצה עליהן במיוחד:

כביש מספר 1

מסלול מקובל באיסלנד הוא להקיף את האי בכביש מספר 1 שהוא כביש סובב איסלנד. בדרך נחשפים כמובן לכל הנופים המדהימים של המקום: מפלים, קרחונים, שדות לבה, אבני לבה שחורות, פתחי הר געש, סדקים בין לוחות טקטונים ועוד. כמו כן רואים אין סוף כבשים איסלנדיות ואת הסוס האיסלנדי המיוחד שבחודשי הקיץ משחררים אותם להסתובב חופשי. בדרך תראו הרבה מחנות קאמפינג וקארוונים (נפוץ מאוד באיסלנד) וכמובן שלאורך כביש מספר 1 הרבה מלונות מסוגים שונים.

הלגונה הכחולה

אתר מקסים של מעיינות חמים. נחשב לאחד מאתרי הספא הטובים בעולם, וכולל כמובן מלתחות, לוקרים, טיפולי יופי, קפיטריה וכו'. חובה להזמין מקומות מראש באתר Bluelagoon.com – לא להחמיץ!


הגייזר

הגייזר מתפרץ כל 5-6 דקות והיחידי באיסלנד שעדיין פעיל. מתקהלים סביבו וכל התפרצות שלו מלווה בשאגות שמחה והתלהבות של כל הנוכחים. במקום גם חנות מזכרות ומוצרי נוחות. זה המקום לציין שבכללי אין כמעט מה לקנות באיסלנד חוץ ממזכרות תיירים ובגדי חורף חמים מסוגים שונים (הרשת האיסלנדית הטובה לביגוד חם נקראת route66 יקר אך מומלץ).

עיר הבירה- רייקיאוויק

סך הכל חיים באיסלנד כולה כ-330,000 תושבים ומתוכם יותר ממחצית גרים בעיר הבירה. עיר מאוד נחמדה ונעימה. יש בה מדרחוב ראשי שנחמד לטייל בו, הרבה בתי קפה ומסעדות וכמובן חנויות לביגוד חם. ברייקיאוויק חום ים מחומם!! לרחצה ושווה לבקר בנמל שממנו יוצאות הפלגות שונות. כדאי לבקר גם בהיכל התרבות בעל האדריכלות המדהימה ויוצאת הדופן ובמקום שנקרא פרלן- במקור מתקן ענק למאגר מים שהוסב למוזיאון טבע מהמם הכולל גם מרפסת תצפית ובקומת הקרקע מערת קרח מעניינת.

הפלגה בין קרחונים

הפלגות יוצאות ממקומות שונים ותבדקו על פי המסלול שלכם. חוויה מאוד מיוחדת. הספינות מספקות בגדים חמים למי שזקוק (סוג של אוברול פוך) ובמהלך ההפלגה הם משליכים רשתות למים ומכבדים את הנוסעים בשלל פירות ים שהרשת מעלה.

החוף השחור – Reynisfjara, דרום איסלנד

חוף מדהים מכוסה כולו חול שחור (פעילות וולקנית) ובמים מול החוף צוקים שחורים וחדים שהאגדה המקומית מספרת שהם טרולים שהפכו סלעים. מסביב לחוף מצוקי בזלת מרשימים בצורות שונות ועליהן מקננות ציפורים


שייט לוייתנים

אפשר ממספר מקומות להגיע לשייט הזה, אנחנו יצאנו מהעיירה Husavhk שבצפון. חובה להצטייד בלבוש חם. השייט אורך כשלוש שעות וההבטחה היא שב95% מההפלגות פוגשים בלוייתנים (והיה ולא ראיתם- קיבלתם הפלגה נוספת בחינם). אנחנו פגשנו בחמישה לוייתנים שערכו לכבודנו תצוגה מרהיבה על פני המים ופרישת זנב. יש כמובן בספינות קפיטריה, שירותים וסיפון תחתון וחמים לישיבה נוחה.

אגם מיוואטן/ הכניסה לגיהנום

האזור המקיף את אגם myvatn הוא אזור עם פעילות וולקנית בלתי פוסקת, בריכות בוץ מבעבעות, פסלי לאבה, לוע הר געש ובכללי נוף חללי מדהים ומרשים. זהו האזור המתויר ביותר באיסלנד ובעיניי גם המדהים ביותר. גם מפל גולפוס נמצא באזור ויש הרבה מקומות לינה סביב האגם.

אופנועי שלג

רכיבה באופנוע שלג על פני קרחון היא בהחלט חוויה שלא כדאי לפספס. הרכיבה קלה ופשוטה לכל אחד והנוף מהקרחון נראה כמו ציור. החברות שמפעילות את הטיולים דואגות לציוד המתאים ולשתייה חמה בדרך חזרה. הרכיבה שאנחנו עשינו ארכה כארבעים דקות.

מוזיאון הר הגעש – Lava centre

ב2011 התפרצות הר הגעש באיסלנד שיתקה את הטיסות ברחבי אירופה. המוזיאון המודרני שהוקם בכניסה לעיירה הסמוכה ממחיש באמצעות תצוגה וסרטים כולל בית שכוסה בלבה והושאר כפי שהוא בפתח המוזיאון.

מקווה מאוד לחזור שוב לאיסלנד… טיול מקסים שארצה לחוות שוב ולספוג פעם נוספת את המראות והנופים הכל כך ייחודיים. טיול שיכול להיות מאוד רומנטי אבל מתאים גם למשפחות עם ילדים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *