היעד: לפקדה bluemakesmecalm#

היעד: לפקדה bluemakesmecalm#

הסטייליסטית קרן נפתלי כותבת על החוויות והמלצות לאי היווני הקסום.

מאת: קרן נפתלי KERENAFTALY@
סטיילינג: קרן נפתלי // עיצוב שיער: רועי סיץ

אז לאלו שעוקבים ואלו שלא, זו הפעם השניה שלי בלפקדה וכן, כנראה שעוד אחזור לשם.

מדובר באי יווני, אי שם במערב יוון, אי שרובו ירוק- בשונה מהרבה איים אחרים ביוון שביקרתי בהם, ולאלו בינינו שקיימת בהם תאוות חופים וכחול הרי שהגעתם למקום הנכון! מדובר בגן עדן מרחק שעתיים טיסה מארץ כנען, כן כן, והחל מהעונה תודה לאל ישנן טיסות ישירות! עד היום היה אפשר להגיע ללפקדה דרך אתונה במסכת טיסות של כמה שעות עם קונקשין או טיסה ונסיעה של 6 שעות, או דרך הים (זו עדיין אפשרות ישימה להגיע.. פחות מומלצת אבל קיימת).

רכב הוא לחלוטין מצרך חובה !!

אז מה בעצם עושים שם והאם זה מתאים לכולם? התשובה היא מלא ובהחלט ????

המלונות

או קיי, בא לי לפקדה.. איפה ישנים? (השאלה הראשונה אצל רבים ושניה אצל אלו מאיתנו שיש להם ילדים)

שמעו, לפקדה זה אי שנבדל מרבים בשפע הוילות להשכרה שהוא מציע שזו תמיד העדפה שלי, ומדובר בוילות שלא יביישו יינן בטוסקנה, כמעט כולן ישבו על צלע הר עם נוף פנורמי מרהיב של ירוק או של ים. ברובן שמיים פתוחים והזריחות והשקיעות שם עוצרות נשימה, לרוב הוילות תתלווה בריכה, שווה לבדוק מראש! וכן, יש מטבח מאובזר לרוב גם מפנק/מגבות ותופינים בחדרי הרחצה ושאר פסיליטיז שינעימו את השהות .יש גם כפרי וילות למי שאוהב להיות מבודד אבל לא מנותק לגמרי.

מאידך יש גם דירות למעגלים מצומצמים יותר, בתי מלון מפנקים יותר ומפנקים פחות, לחלקם גם חופים פרטיים שזה לחלוטין משדרג שהות אע"פ שעם שלל החופים המרהיבים והאטרקציות שיש לאי להציע שהות במלון/דירה/וילה היא כמעט מינימלית. מלון חמוד אחד (מתאים ל+) שמשך את תשומת ליבי בפעם הזו שביקרתי שם הוא פורטו גליני, ממוקם בצידו המזרחי של האי, עם רצועת חוף פרטית, נעים ביותר.

שמלה: לילך אלגרבלי // תיק: H&M // משקפיים: פנדי

הטיפ של ירדן: עם כל הכבוד למיקונוס וסנטוריני (ויש כבוד), לפקדה יותר פראית ומשוחררת. אז אם אתם בעניין של חופשה שפחות נשענת על סמטאות לבנות, אופנה ומסיבות אלא יותר בקטע של טבע, חופש ואווירה חצי יוונית חצי איטלקית- הגעתם למקום הנכון.

החופים

אפשר להגיע לתכלס? ח ו פ י ם כבר אמרתי?

הו החופים של לפקדה… מודה שלא הספקתי להיות בכולם אבל הזרוע נטויה והטרולי ארוזה! רק כדי לעשות סדר בראש המפנטז שלכם, החופים בצד המערבי של לפקדה בדר"כ יהיו החופים היפים יותר, הרגועים יותר והמרשימים ביותר והחופים בצד המזרחי הם הסוערים יותר ומושלמים לספורט ימי כמעט מכל סוג שהוא, הרבה קייט סרפינג, גלישת רוח, סאפ, אקסטרים ועוד.

!MUST GO TO


פורטו קציקי, AKA החוף!

רצועת חוף למרגלות צוקים לבנים והו הנוף הפנורמי שנגלה לראשונה פשוט עוצר נשימה (חסרון רגעי.. צריך לרדת איזה 400 מדרגות כדי להגיע למים מה שאומר גם לעלות אותן בחזרה) אבל וואו זו מילה שתתמצת את התחושה בצורה מושלמת ואם תמונה שווה אלף מילים אז אין כמו מראה עיניים!

טופ: שני שמר // חולצה משובצת: גליתה // כובע: H&M

הטיפ של ירדן: לחלוטין אחת מרצועות החוף הכי יפות שראיתי בחיים. אתם יכולים בכיף ליהנות גם מעמדת התצפית לפני שיורדים לחוף עצמו ואני ממש ממליצה להביא אתכם שקפקפים כי החוף מלא באבנים וכמעט נטול חול כך שבלי נעליים מתאימות אתם עלולים להרגיש לכמה דקות במסע כומתה. לו היו לי שקפקפים הייתי גם נכנסת איתם למים. בנוסף, בניגוד לארץ שברוב החופים יש שמשיות שאנו ממהרים לתפוס תחתן מחסה, ביוון אתם אמורים להביא את השמשייה שלכם יחד עם המגבות. יש מבחר מרשים וצבעוני לקנייה בחנויות המכולת ואביזרי הים.


 

DECK

חוף שיותר פשוט להגיע אליו, קצת מתוייר אבל ….מאה מטרים ימינה והלאה שקט , צלול ו.. אה כן, חוף נודיסטים נעים ביותר והמים, הו המים… הכי צלולים שיש!

 

בגד ים: אינטימה

טופ: טומי הילפיגר // מכנסיים: אדידס


קלאמיצי

חוף קטן, מושלם וציורי, מזכיר קצת את החופים המוסתרים בדרום איטליה. על הכחול אין מה לדבר (עדיף לראות) וכל השאר, חלום. ההגעה קשה לבחילתיים, אבל היי כמעט לכל מקום שווה באי מגיעים דרך מסלול סללומים לא קצרים בכלל (שווה כל סיבוב).


וסיליקי

חוף נעים (פחות כחול כמו השלישיה הפותחת) אבל המקום לגלישת רוח וסאפ/קיאקים גם לכאלה שזו פעם ראשונה שלהם.. ראה ערך ירדן הראל, מודה שזה נעם לי מאוד שהייתי הראשונה שלך ושחשת בטוחה איתי ????

לגבי שאר החופים בצד המזרחי… אם אתם בעניין של ספורט אקסטרים ימי, תעלו על טיסה וגלו לי איך היה (כנראה שאת זה אני אגלה בביקור הבא).

וממעלות הרכב… כיף לעצור בדרך בכל מיני חופים קסומים מוכרים יותר ומוכרים פחות והכי חשוב אם הולכים על יום חוויות שכזה להצטייד בשתיה מבעוד מועד ????

בגד ים: אינטימה // סרט לשיער: זארה

חולצה: גליתה // פאוץ': צ'ארלס אנד קית // מכנסיים: H&M // משקפיים: פרייבט וינטג' קולקשן

הבילויים

אז לכל יום יש סוף יום וכשטסים למקום כזה עם הגברת הראל שלום וגברת ורטהיימר זמיר אין מנוח וחייבים לקנח בקצת ציוויליזציה אורבנית מוכרת ובמקרה של לפקדה ציורית יותר, קסומה יותר ולרוב טעימה יותר. אז איפה למשל?

אגיוס ניקיטה (מערב) 

מדרחוב קטנטן שופע מסעדות שבסופו נפגש עם הים. מקום מושלם לראות שקיעה על כוס בירה/אוזו או במקרה של עלמות החמד שהיו איתי קולה און דה רוקס ???? וכשזו מחליטה לשקוע לעבור לארוחת ערב מפנקת באחת המסעדות כולן מומלצות, אך תמיד שווה להציץ בתפריט לפני… או הדרך הבטוחה יותר היא להציץ בצלחות של אלו שכבר יושבים וסועדים שם, בחירה מנצחת תמיד! שקט, נעים נווה צדק סטייל.

שמלה: פול אנד בר

ירדן- שמלה: דה רוקו
מאיה- חולצה: רנואר // מכנסון: לילך אלגרבלי


לפקאס טאון (צפוני)

מדרחוב קטנטן שופע מסעדות שבסופו נפגש עם הים. מקום מושלם לראות שקיעה על כוס בירה/אוזו או במקרה של עלמות החמד שהיו איתי קולה און דה רוקס ???? וכשזו מחליטה לשקוע לעבור לארוחת ערב מפנקת באחת המסעדות כולן מומלצות, אך תמיד שווה להציץ בתפריט לפני… או הדרך הבטוחה יותר היא להציץ בצלחות של אלו שכבר יושבים וסועדים שם, בחירה מנצחת תמיד! שקט, נעים נווה צדק סטייל.

חליפה: לילך אלגרבלי // כובע: זארה // כפכפים: אלדו

טופ ספורטיבי: עדיקה // אוברול: פילה


נידרי 

המקבילה של לאפקס טאון רק בצד המזרחי של האי. תכלס שופעת באותם הדברים וכמו הקודמות מקבילה לקו המים. יש שתי שדרות מרכזיות,אם להיות כנה, קצת מזכירה את הטיילת באילת, פחות הקאפ אוף טי שלי וחד משמעית הרגשתי כמו תיירת ולא בקטע טוב.

ירדן- שמלה: קסטרו // כובע: זארה // צמיד: פנדורה.
מאיה- חולצה משובצת: גליתה // גופיה: twentyfourseven // צמיד: פנדורה

הטיפ של ירדן: אי אפשר לדבר על יוון מבלי לדבר על האוכל היווני… חובבי הבשר, כמו רועי סיץ' מעצב השיער שהצטרף אלינו לנסיעה, יהנו מ"גירוס" שדומה בצורתו לשווארמה אבל בגרסה משודרגת. מי שמעדיף מאכלים צמחונים יוכל למצוא בכל מקרה שלל וורסיות לסלט יווני ולסוגי בורקסים. חייבת לציין שמכל מה שלי יצא לטעום האוכל בארץ טעים יותר אבל הגלידות שלהם (במיוחד האמריקאיות) מצויינות!

דברים שלא עשיתי ואשוב לעשות:

קצת יותר ספורט ימי וקצת תשומת לב לשאר פלאי הטבע שקיימים שם כמו מפלים ואגמים ( בצד המזרחי ) שפשוט לא הספיקו לי השלושה ימים על האי (ראו הומלצתם) ובוסט אחרון לשיקול כלכלי…. זול שם, הכל! אפילו במקומות המתויירים שללא ספק יקרים יותר מהחבויים, אז סעו ותתפנקו לחלוטין גן עדן מרחק נגיעה! והכי שתפו אותי בחוויות… תנו השראה לפעם הבאה.

לתמונות מיעדים קסומים נוספים, מוזמנים לעקוב אחרי bluemakesmecalm@

צולם בלפקדה, יוון
תודה לאופק נסיעות תיירות ונופש בע"מ להזמנות ובירורים: 04-8538666 OFEK-TRAVEL.CO.IL

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *