סיור קולינרי בחיפה

שני בן יעיש שמוראק עם המקומות שאסור לכם לפספס.

"כשאני מביט לאחור בכל הדאגות שהיו לי, אני נזכר בסיפור על אדם זקן שאמר בימיו האחרונים שהוא סבל ממגוון בעיות בחיים ורובן מעולם לא קרו"
-ווינסטון צ'רצ'יל

לטיול האחרון שלנו, רגע לפני ההסגר שנכפה עלינו, קראנו(בדיעבד) טיול טרום קורונה. זה היה ביום חמישי, יצאנו לגיחה קצרצרה בחיפה ולא היה לנו מושג שיום למחרת, החיים שלנו ייעצרו.
היום שלושה חודשים אחרי אני מבינה כמה הסיטואציה הייתה מוזרה. מצד אחד חופשה קסומה שהתנהלה כרגיל, מלונות פתוחים, מסעדות מלאות, רחובות שוקקים ואז בום, ברגע אחד בבית המלון תוך כדי שאנחנו מתארגנים לצאת לדרינק נטול דאגות, אנחנו שומעים במעורפל את עמליה דואק מכריזה שממחר מערכת החינוך תושבת והילדים נכנסים להסגר. ברקע עוד שמעתי מלמולים על כך שאסור להיפגש עם סבא וסבתא וזה כבר נשמע כמו מדע בדיוני שהשתרבב לחלום בלהות.
כך נפתחה החופשה הקולינרית שלנו בחיפה, שנייה לפני ההסגר הממושך ועם זאת באותו הרגע כשהבנו שזה המצב, הגענו להחלטה שאנחנו עושים מהלימון לימונדה. אם כך בחרו שנבלה את ימי טרום קורונה, מי אנחנו שנתנגד....

יום חמישי

11:00 🕚
גולדן קראון חיפה

אני מודה שרוב החופשות הקצרצרות שלנו עד היום היו בתל אביב. כשאני רוצה להרגיש חו"ל אני מתאמת לנו מסעדה טובה בשוק הפשפשים (פארוק בשוק היא אחת המועדפות עליי) עם לילה במלון בוטיק וזה בהחלט עושה את העבודה. למה אני רושמת עד היום? כי אחרי שבילינו יממה בחיפה אני יכולה לסכם ולומר שהתאהבתי בעיר הפועלים המשובחת הזאת שיש לה כ"כ הרבה מה להציע למטייל הישראלי ובכלל.
את החופשה הקצרצרה שלנו החלטנו לעשות בקונספט קולינרי. כמה שיותר אוכל טוב לצד אלכוהול משובח וגוד וייבס. את הלילה העברנו במלון גולדן קראון הנפלא. מצד אחד הוא מרגיש כמו מלון עסקים על כל יתרונותיו, שקט, רוגע, מינימליזם. מצד שני הוא מאוד מרשים, החדרים יפים ונקיים(יש אפילו מכונת אספרסו!) ארוחת הבוקר מעולה וכבונוס הוא ממוקם באחד האזורים הכי שווים בחיפה- במושבה הגרמנית.  הנוף מחלון החדר הוא פרייסלס. אי אפשר לטעות. או שאתה מקבל ים או את הגנים הבהאיים. ועכשיו נראה מי יכול להתלונן שקיבל חדר בלי נוף.
לרשת אגב מלון נוסף, ה- "Templers" שממוקם גם הוא בלב המושבה הגרמנית בחיפה, במבנה עתיק בן 150 שנה. הוא מאוד מאוד מיוחד, משלב בין ישן לחדש. זהו אחד המבנים הכי מרשימים שפגשתי ולמרות שאני מתחברת הרבה יותר למבנים מודרניים, אין לי ספק שהחופשה הבאה שלי בחיפה תהיה בטמפלרס.
התארגנות קצרצרה בחדר ומתחילים במסע.
לפנינו עומדות 24 שעות בלבד ויש לא מעט יעדים להספיק.

12:00 🕛
ואדי ניסנאס

סיור קולינרי- מפגש של אנשים וטעמים.
על סיורי האוכל של ארז גולקו בוואדי ניסנאס שמעתי לא מעט. המפגשים איתו בד"כ סולד אאוט ברגע שהם נפתחים להזמנה. ארז, שועל ותיק בוואדי פשוט נהנה לעשות את מה שהוא עושה וזה בעיניי סוד הקסם. אומרים שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני- בשנייה שנפגשנו בשוק, ארז נתן לנו במתנה שקית בד לשופינג וכחובבת שופינג(גם אוכל יושב אצלי בקטגוריית קניות כמובן) אני מודה שבאותו הרגע הוא שבה את ליבי.
ואדי ניסנאס הוא מקום נפלא אבל עם הליווי של ארז השוק מקבל ערך מוסף, סיפור מסגרת. כל דוכן הוא עולם ומלואו והסיפורים מאחורי האנשים הם לא פחות מרתקים מהצבעוניות של האוכל הנפלא. ארז בוחר בקפידה את המקומות בהם שווה לעצור להכיר את האיש שמאחורי "הבאסטה" ובכך הוא בעצם מספק הצצה אל מאחורי הקלעים של הוואדי. הסיפורים מתובלים באוכל טוב, מהגבינות שיש למקום להציע ועד לתבלינים מיוחדים שעדיין שמורים אצלי היטב במזווה( ארז- הזעתר נגמר לי!) הקסם של הוואדי הוא ששם, בין הסמטאות, הזמן עצר מלכת. המקום אותנטי, פשוט, נגיש. אפס מסחור. הריחות והטעמים יחד עם הסיפורים שברקע, הם אלו שעושים כאן את העבודה. אגב מכל הפרודוקטים שבשוק ארז ובת זוגתו נטאלי (נטורופתית בעלת ידי זהב) מכינים מטעמים שנמכרים כבראנצ' או כארוחת שישי דרך האתר שלהם.

משך הסיור: כשעתיים וחצי.
עלות: 140 ש"ח למשתתף.
inmykitchen.co.il/wadi-nisnas-tour

14:30 🕝
מסעדת ג'יוקוסו

שעתיים וחצי של תרבות וקולינריה הפכו אותנו לרעבים(סתאם לא באמת, אכלנו שם מכל הבא ליד). כמו בכל חופשה, אנחנו מקפידים על מנוחה ואין מנוחה טובה מישיבה במסעדה טובה.
נסיעה קצרה לעיר התחתית והגענו לג'יוקוסו, מסעדה איטלקית ששווה להיכנס אליה ולו רק בזכות הפולנטה המעולה שמוגשת שם! מה שמגניב במקום הוא שמנות האוכל משלבות אלכוהול(כחלק מרכיבי המנה). האלכוהול במקום הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה. פירוש השם ג'יוקוסו אגב הוא "שובבה" באיטלקית וזה לגמרי מתחבר לקונספט של המסעדה. האוכל פשוט מצוין! מהפיצות ועד לפסטות הטריות המוכנות במקום. אחרי הביקור בשוק הייתי בטוחה שנסתפק בנשנושים אבל ברגע שנכנסנו למקום, היה לי ברור שזאת הולכת להיות ארוחה שמורכבת מכמה וכמה מנות. אגב גם הקוקטיילים(שמוצמדים למנות) קלילים אך עם זאת מתוחכמים ונבחרו בקפידה כך שיתאימו לאופי של המנות המוגשות במקום.
מסעדת ג'יוקוסו, הנמל 21 חיפה

17:00 🕔
"דווקא"- גלריה לעיצוב קרמי

סיימנו את ארוחת הצהריים המאוחרת בג'יוקוסו והמשכנו לביקור בסטודיו של צמד האמנים נדב ראוכוורגר (בנו של הצייר היפואי המפורסם יאן ראוכוורגר) ואשתו החיפאית גילי אילן. "דווקא" הוא סטודיו לעיצוב קרמי. במקום מתקיימות סדנאות לפיסול לצד קורסים מקצועיים. נדב וגילי, צמד אמנים צעירים ומתוקים להפליא, מלמדים כיצד ליצור אמנות בטכניקה ייחודית ומרתקת כך שאם הנושא קרוב ללבכם זהו מקום מקסים להעביר חצי יום בבילוי זוגי( או עם חברים) ולקבל טעימה מפיסול בעבודת יד. אנחנו הגענו עייפים ומדושנים אז הסתפקנו בסיור קצרצר אבל אין לי ספק שעוד נחזור לסדנה זוגית ונכין לנו שני ספלים קיצ'יים ביותר, לקפה זוגי של שבת בבוקר.
סטודיו דווקא – דרך העצמאות 39, חיפה

ממשיכים למלון להתארגנות. 24 שעות מסתבר עוברות מהר כשנהנים.....

20:00 🕗
מסעדת שטרודל

אחרי מנוחה קלה והתרעננות בחדר המלון, הבטן מאותתת לנו שהגיע הזמן להמשיך ולהתנסות בקולינריה חיפאית. המקום הנבחר- מסעדת שטרודל במושבה הגרמנית.
מי שלא טייל במושבה הגרמנית(בעיקר בשעות הערב) ראוי שיעשה זאת ויפה שעה אחת קודם. אנחנו באופן אישי, מקפידים להגיע לאזור לקראת הסילבסטר אז המקום מקבל וייב אירופאי, אורות מעטרים את הרחובות וסנטה קלאוס מטייל להנאתו, מצטלם עם הילדים. יש קסם במושבה שקשה להעביר במילים.
שטרודל נמצאת במבנה טמפלרי מהמם עם גג רעפים אדום. המקום כאילו נלקח מתוך גלויה שנקנתה בעיר נמל ביוון. סביב הסועדים עצי פרי, ציפורי שיר ומזרקות. הישיבה במקום היא לא פחות מחוויה. זהו לא עוד בית קפה. זוהי מסעדה המגדירה את עצמה כ Authentic fusion cuisine והאוכל בהתאם. שטרודל היא סמל לדו קיום הידוע שבחיפה. יושבים בה יחד סביב השולחנות לקוחות יהודים, ערבים, עולים חדשים ותיירים רבים מכל העולם התפריט ערבי עם נגיעות מאיטליה וצרפת וזאת חגיגה לעיניים ולחיך.
היה טעים טעים טעים.
שטרודל, שדרות בן גוריון 39 (המושבה הגרמנית), חיפה.

23:00 🕚
פאב אפטר דארק

השעה אחת עשרה בלילה, אנחנו עייפים מיום מלא בתרבות וקולינריה אבל המארחים מספרים לנו שאסור לפספס את האפטר דארק. פאב חיפאי ותיק שעושה כבוד לבירה. אני מודה שאני קצת זקנה בנשמתי. בילוי במסעדה טובה בהחלט יכול לסגור לי את הערב אבל אם כבר הגענו לחיפה ואם אמרו לנו שחייבים, אני כמו חיילת מתייצבת. הפאב האפלולי שוכן באחד המבנים העתיקים ביותר בעיר התחתית במבנה שלפני מאתיים שנה שימש כפונדק דרכים. המקום מתפאר במעשנה ורוב הבשרים והדגים מגיעים לאחר עישון. אממה, השוס של המקום בעיניי הוא דווקא המבחר של הבירות. עשרות סוגים של בירה ממבשלות בוטיק מכל העולם מוגשות בפאב. מאחורי הבר מותקן חדר קירור המאחסן כ- 2 טון בירה. חובבי הז'אנר יעופו על המקום שמשלב אוכל טוב, מוזיקה מצוינת ובירות נדירות מכל העולם. אנחנו הגענו שבעים, ולצערנו אף אחד לא הכין אותנו למגש הסנדוויצ'ים המטורף שהוציא לנו נתי טולוצ'ינסקי, בעל המקום ואיש חיי לילה ותיק מאוד. במקום מתקיימות סדנאות בירה ומדי פעם גם הופעות של מוזיקה חיה.
אפטר דארק, דרך יפו 30 חיפה

1:00 🕐
גולדן קראון

חוזרים לגולדן קראון. אני מגלה שהשאירו לנו בקבוק יין אדום, בדיוק מה שהיינו צריכים כדי לסגור את הערב. מדליקים טלוויזיה כדי להתעדכן מה קרה בשעות האלו שבהן בחרנו באסקפיזם. חדשות משודרות בלופ. לדעתי זה היה זה הרגע בו אני מגיעה להבנה שבבוקר כשנתעורר, המציאות תהיה שונה. כזאת שלא הכרנו. מנסה בכל כוחי להיצמד לעובדה שאנחנו בחופשה, באחד המקומות היפים בארץ, לפחות עוד כמה שעות. כוס יין אחרונה לפני שהולכים לישון, ומתעוררים לעולם חדש.
לילה טוב.

יום שישי

10:00 🕙
ארוחת בוקר- גולדן קראון

בוקר טוב קורונה.
בחדשות מדווחים על מספר חד ספרתי של חולים שהתגלו בישראל ובאותו הרגע זה נשמע כאילו סוף העולם כבר כאן.  יורדים לארוחת הבוקר המפנקת של המלון, אני עדיין לא מפנימה שאוטוטו אנחנו נכנסים לשגרה בה לא קיימת אופציה שאתה אשכרה מגיע למקום שבו מארחים אותך, מבשלים עבורך(ועוד כזה אוכל טעים). לצידנו אוכלים בנחת לא מעט זוגות שנהנים מזמן איכות. אף אחד מאיתנו לא מדמיין שתוך כמה ימים ייסגרו כל בתי המלון, המסעדות, בתי הקולנוע ומקומות הבילוי. מסיימים את הארוחה ונפרדים מחופשה קצרצרה אך מדהימה.

תודה לך חיפה על שנתת לנו רגע של שפיות לפני הכאוס הגדול.
עכשיו, אחרי שבתי המלון והמסעדות נפתחו, אין לי ספק שניפגש שוב ממש בקרוב, אני מבטיחה.

קצת עליי

שני בן יעיש שמוראק, אימא, מגישה, עורכת תוכן, יוצרת תוכן, כתבת נדל"ן וצרכנות בארץ ובעולם.
אשמח לענות לכם על שאלות כאן ובדף האינסטגרם שלי.